روند قیمت خودرو پس از پیروزی پزشکیان یا جلیلی

قیمت خودرو امروز، جمعه، ۱۵ تیر ۱۴۰۳ تغییری نسبت به روز گذشته ندارد. از صبح امروز دور دوم انتخابات ریاست جمهوری بین دو نامزد، یعنی مسعود پزشکیان و سعید جلیلی آغاز شده و از فردا، رئیس دولت چهاردهم مشخص خواهد شد. انتخاب هریک از این دو نامزد می‌تواند تأثیراتی روی روند بازار خودرو داشته باشد.

به گزارش تامین خودرو، قیمت خودرو امروز، جمعه، ۱۵ تیر ۱۴۰۳ با توجه به تعطیلی بنگاه‌های خرید و فروش خودرو، هیچ نوسانی نسبت به روز گذشته ندارد. از صبح امروز رقابت برای دور دوم انتخابات ریاست جمهوری میان مسعود پزشکیان و سعید جلیلی آغاز شده که هر دوی آن‌ها شانس بالایی برای پیروزی در انتخابات دارند؛ اما پیروزی هر یک چه تأثیری روی بازار خودرو خواهد داشت؟

بر اساس قیمت‌های وب‌سایت ایران‌جیب، بازار خودرو از ابتدای امروز تغییری ندارد.

قیمت خودروهای داخلی

قیمت خودروهای داخلی تغییری نسبت به روز گذشته ندارند.

کوییک S دنده‌ای با مدل ۱۴۰۳ یکی از ارزان‌ترین هاچ‌بک‌های بازار داخلی به شمار می‌رود. این خودرو که طی دو هفته پیش ۶ میلیون تومان گران‌تر شده بود، این هفته پنج میلیون تومان دیگر افزایش قیمت پیدا کرد و سرانجام به نرخ ۴۲۵ میلیون تومان رسید.

شاهین G با مدل ۱۴۰۳، سدان لوکس تولیدی شرکت سایپا و یکی از کم‌نوسان‌ترین محصولات داخلی این روزهای بازار به شمار می‌رود که طی دو هفته گذشته رشد قیمت ۱۲ میلیون تومانی را ثبت کرده بود و این هفته با هفت میلیون تومان دیگری که گران‌تر شد، به نرخ ۷۳۴ میلیون تومان رسید.

پژو ۲۰۷i دنده‌ای یکی از هاچ‌بک‌های محبوب بازار محسوب می‌شود که طی سه هفته پیش ۱۴ میلیون تومان گران‌تر شده بود، از ابتدای هفته جاری ۹ میلیون تومان دیگر افزایش قیمت داشت و به نرخ ۷۵۸ میلیون تومان رسید.

پژو پارس LX TU5 یکی از محصولات پر سر و صدای ایران خودرو است که با انتشار خبر توقف تولید آن از هفته پیش، با رشد باورنکردنی ۵۰ میلیون تومانی روبه رو شده بود، این هفته نیز باز هم پنج میلیون تومان رشد قیمت را تجربه کرد و وارد کانال ۸۹۰ میلیون تومان شد.

قیمت خودروهای مونتاژی

قیمت خودروهای مونتاژی و وارداتی نیز در ثبات کامل به سر می‌برند.

جک J4 آپشنال ارزان‌ترین خودرو مونتاژی کرمان‌موتور است که از ابتدای روند معاملات هفته پیش ۱۸ میلیون تومان ارزان‌تر شده بود، این هفته نیز پنج میلیون تومان کاهش قیمت داشت و با نرخ ۷۹۷ میلیون تومانی به فروش می‌رسد.

ام‌وی‌ام X22 پرو دنده‌ای یکی از جدیدترین محصولات مدیران خودرو و فیس‌لیفت X22 به شمار می‌رود که هفته پیش ۱۴ میلیون تومان ارزان‌تر شده بود، این هفته ۱۳ میلیون تومان رشد قیمت داشت و در نهایت به نرخ ۹۵۸ میلیون تومان معامله می‌شود.

جک S5 یکی از محبوب‌ترین محصولات کرمان موتور محسوب می‌شود. این کراس‌اوور از ابتدای هفته پیش افت پنج میلیون تومانی را ثبت کرده بود، اما این هفته تغییری نداشت و با همان قیمت یک میلیارد و ۶۳۵ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

فیدلیتی پرایم نیو پنج‌نفره یکی از کراس‌اوورهای محبوب بهمن موتور است که تنها طی هفته پیش ۸۰ میلیون تومان رشد قیمت داشت، این هفته نیز ۴۰ میلیون تومان دیگر گران‌تر شد و به نرخ یک میلیارد و ۹۶۰ میلیون تومان رسید.

پیش بینی قیمت خودرو پس از انتخابات ریاست جمهوری

عمادالدین جعفری، کارشناس بازار خودرو در گفتگو با تجارت‌نیوز بیان کرد: روند بازار خودرو تکراری شده و ماه‌هاست که این بازار در رکود عجیبی به سر می‌برد. بسیاری از فعالان بازار، این رکود را نشأت گرفته از انتخابات می‌دانند و منتظر اعلام نتایج هستند، اما این موضوع کاملاً اشتباه است. چرا که می‌توان گفت بیش از یک سال از رکود بازار می‌گذرد و دیگر خبری از التهابات عجیب‌وغریب و بازارگرمی دلالان نیست.

وی افزود: مردم مطمئن باشند که نتیجه انتخابات هم تأثیری روی روند بازار خودرو نخواهد داشت؛ زیرا بازار خودرو از حالت سرمایه‌ای خارج شده و در حال حرکت به سمت یک بازار مصرفی است. نکته مهم اینکه پس از انتخابات نیز بازار خودرو از رکود خارج نمی‌شود؛ اما با بررسی صحبت‌های هر دو نامزد انتخاباتی در مناظرات می‌توان فهمید که هیچ یک از آن‌ها برنامه راهبردی برای صنعت خودروسازی ندارند.

جعفری خاطر نشان کرد: به نظر می‌رسد با روند فعلی بازار، پیروزی هر کدام از کاندیداهایی که تنها به بایدها و نبایدها تکیه کرده‌اند هیچ تأثیری روی صنعت خودروسازی نخواهد داشت، اما تجربه نشان داده که طی سال‌های گذشته هر دولت اصلاح‌طلبی که روی کار می‌آید، همواره از واردات خودرو جلوگیری می‌کند و معمولاً دولت‌های اصول‌گرا هستند که واردات خودرو را آزاد می‌کنند. با پیروزی هر یک از نامزدهای انتخاباتی، افرادی در حوزه صنعت خودروسازی مشغول به کار خواهند شد که احتمالاً در گذشته جزو بدنه وزارت‌خانه و کارهای صنعتی بودند که همه به چشم دیدند چه بلایی بر سر صنعت خودروسازی آوردند، یا اینکه اسم خود را کارشناس گذاشتند در حالی که چنین نیست.

 منبع: تجارت نیوز

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.