۶۴۰ میلیارد تومان بودجه؛ برای ممانعت از احیای برجام!

روزنامه اعتماد نوشت: در جدول ۱-۷ بودجه، برای «اجرای قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از منافع ملت ایران» مبلغ ۶۴۰ میلیارد تومان پیش‌بینی شده است. از این بین ۵۰ میلیارد تومان مربوط به غنی‌سازی و گداخت هسته‌ای و ۳۰ میلیارد تومان مربوط به تحقیقات راهبردی هسته‌ای خواهد بود.

به گزارش تامین یاران، در بخشی از گزارش اعتماد آمده است:

سازمان انرژی اتمی ایران نیز که در ردیف‌های عمومی و اختصاصی بودجه، سهم‌اش ۲ هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان پیش‌بینی شده، در جدول ۱-۷ هم سهمی دارد؛ سهم از بابت همان قانونی که مجلس یازدهم در دولت حسن روحانی آن را مصوب کرد و به قول دولتی‌ها، دست مذاکره‌کنندگان برای هرگونه احیای برجام را بست؛ قانون «اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از منافع ملت ایران». این قانون که مانع احیای برجام و همچنین به بن‌بست کشاندن تلاش‌های دولت دوازدهم شد، در بودجه امسال هم برای اجرایش، ردیف مستقل دارد. در همین جدول ۱-۷، برای «اجرای قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از منافع ملت ایران» مبلغ ۶۴۰ میلیارد تومان پیش‌بینی شده است. از این بین ۵۰ میلیارد تومان مربوط به غنی‌سازی و گداخت هسته‌ای و ۳۰ میلیارد تومان مربوط به تحقیقات راهبردی هسته‌ای خواهد بود.

در جدول ۹ نیز برای «شرکت مادر تخصصی تولید و توسعه انرژی اتمی ایران» و «مدیریت سوخت نیروگاه اتمی بوشهر» که ذیل سازمان انرژی اتمی قرار دارد، ۷۰۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.

 منبع: اعتماد

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.