علت نشتی آب از یخچال سامسونگ چیست؟

چکیده : نشتی آب در یخچال فریزرهای سامسونگ یکی از مشکلات شایعی است که علاوه بر برند سامسونگ در برندهای محبوب دیگر نیز مشاهده می شود. عدم توجه به مشکل نشتی آب یخچال فریزر در دراز مدت می تواند موجب بروز مشکلات بزرگتر در قطعات یخچال می شود. یکی از مواردی که با بی توجهی به مشکل نشتی آب در یخچال های ممکن است پیش بیاید سوختن موتور یخچال است.

 بررسی علت نشتی آب یخچال سامسونگ موضوعی است که در این مقاله از تامین یاران به آن پرداخته ایم. نشتی آب در یخچال فریزرهای سامسونگ یکی از مشکلات شایعی است که علاوه بر برند سامسونگ در برندهای محبوب دیگر نیز مشاهده می شود. عدم توجه به مشکل نشتی آب یخچال فریزر در دراز مدت می تواند موجب بروز مشکلات بزرگتر در قطعات یخچال می شود. یکی از مواردی که با بی توجهی به مشکل نشتی آب در یخچال های ممکن است پیش بیاید سوختن موتور یخچال است.

نشت آب در یخچال ها گاهی به دلایل خیلی پیش پا افتاده ای رخ می دهد که به سادگی هم می توان آنها را برطرف کرد. از آن سو، در برخی مواقع هم نشان دهنده وجود مشکل جدی در یخچال فریزر سامسونگ است. در ادامه مطلب همراه ما باشید تا دلایل نشتی آب یخچال سامسونگ را بررسی کنیم.

نشتی آب یخچال سامسونگ به دلیل خرابی لاستیک درب

یخچال فریزرها به مرور زمان که استفاده می شود و دچار پوسیدگی در برخی قطعات می شود که مربوط به عمر مفید هر قطعه و متریال مصرفی در ساخت آنها می شود. لاستیک دور درب یخچال فریزر سامسونگ نیز جزو قطعاتی است که به مرور پوسیده و از بین میرود و دیگر قدرت حفاظتی اولیه خود را ندارد. بنابراین یکی از عمده ترین دلیل هایی که منجر به نشتی آب در یخچال فریزرهای سامسونگ می شود همین مورد است.

زمانی که لاستیک دور درب یخچال فاسد می شود، درب یخچال به خوبی بسته نمی شود و در نتیجه هوای گرم بیرون به راحتی وارد یخچال می شود. ورود هوای گرم به درون یخچال فریزر موجب اتلاف گاز یخچال شده و نشتی آب را به وجود می آورد. در اصل این ورود هوای گرم به درون یخچال است که موجب جمع شدن آب بیش از حد در سینی و در نهایت سر ریز آن به بیرونن است.

در صورتی که یخچال فریزر سامسونگ قدیمی دارید و با مشکل نشتی آب روبه رو است در ابتدا توصیه می شود لاستیک دور درب را بررسی کنید و در صورتی که نیاز به تعویض دارد؛ آن را عوض کنید.

انسداد لوله تخلیه علت نشتی آب یخچال سامسونگ

یکی از دلایلی که باعث نشتی آب در یخچال های سامسونگ می شود انسداد لوله تخلیه یخچال است. همان طور که ممکن است بدانید در یخچال های جدید چرخه یخ زدایی دائما در جریان است و برای جمع آوری آب حاصل از آن یک سینی زیر یخچال تعبیه شده است. اگر لوله تخلیه مسدود شده باشد آب حاصل از یخ زدایی در یخچال جمع آوری می شود و به بیرون سر ریز می شود. این مورد باید توسط تعمیر کار متخصص تعمیرات یخچال سامسونگ مورد بررسی قرار بگیرد و در صورت نیاز مسیر تخلیه رفع انسداد شود. به هیچ وجه خودتان اقدام به چکاپ یخچال خود نکنید.

نشتی آب یخچال سامسونگ به دلیل خرابی اواپراتور

یکی از رایج ترین نشانه ها برای اینکه متوجه شوید اواپراتور یخچالتان مشکل پیدا کرده است؛ صدای وز وز در یخچال است. همچنین زمانی که داخل یخچال به خوبی خنک نمی شود نشان دهنده وجود مشکل در اواپراتور است. زمانی که اواپراتور یخچال با یخ پوشیده شده باشد؛ عملیات یخ زدایی یا به اصطلاح فنی دیفراست به درستی انجام نمی شود و در نتیجه جریان هوا از فن عبور نمی کند که باعث می شود داخل یخچال خنک نشود.

در چنین مواقعی شاهد نشتی آب از یخچال فریزر سامسونگ خواهیم بود. اگر یخچال سامسونگ شما نیز دچار چنین مشکلی شده و فکر می کنید که مشکل از اواپراتور آن است؛ بهتر است از یک تعمیرکار ماهر یخچال برای تعویض یا تعمیر و تمیز کردن اواپراتور کمک بگیرید.

علت نشتی آب یخچال

نشتی یخچال به علت خرابی یخساز

گاهی اوقات اتصالات لوله آب به یخساز شل می شود و در دراز مدت پیچ و مهره های آنها پوسیده می شود. در چنین مواقعی ممکن است آب درون یخچال به بیرون نشت کند. اگر مواردی که در بالا ذکر شد مانند انسداد لوله تخلیه یا خرابی سینی تخلیه علت نشتی آب نبود؛ احتمالا دلیل آن از آبسرد کن یا یخساز است. بهتر است مطمئن شوید که شلنگ یخساز سالم است و ننشتی به بیرون ندارد.

جمع شدن آب زیر جامیوه ای یخچال سامسونگ

اگر مشاده کردید که زیر جامیوه ای یخچال سامسونگ شما آب جمع شده است؛ به احتمال زیاد یکی از قطعات سیستم دیفراست آسیب دیده است و عملکرد صحیحی ندارد. خراب شدن ترموفیوز، المنت یا هیتر، سنسور دیفراست، یخ زدگی مسیر خروجی آب و گرفتگی لوله های آب از جمله مواردی هستند که باید در زمان مشاهده نشتی آب از یخچال سامسونگ مورد بررسی قرار بگیرند.

در چنین مواردی که این قطعات مشکل پیدا کرده اند؛ باید نسبت به تعمیر و تعویض اینن قطعات اقدام کرد که حتما باید توسط یک فرد متخصص و کاربلد صورت بگیرد. در صورتی که ساکن شهر مشهد  یا حومه آن هستید می توانید با نمایندگی تعمیرات سامسونگ مشهد این منطقه تماس بگیرید و برای مشکل خود درخواست تعمیرکار نمایید. با انجام تحقیقاتی که در این زمینه داشته ایم؛ نمایندگی سامسونگ در مشهد شرکت ایران تک سرویس یکی از بهترین شرکت های تعمیراتی در این منطقه است و بیشترین رضایت کاربران را در پی داشته است.

خراب شدن شیر وردی آب یخچال سامسونگ

اگر نشتی آب شما از قسمت پشتی یخچال فریزرتان است دلالت برای خرابی شیر وردی آب دارد. اگر یخچال شما از دسته یخچال هایی است که شیر ورودی آب دارد این مورد در مورد دستگاه شما صدق می کند د غیر اینصورت سایر موارد را چک کنید.

به هرحال اگر یخچال شما شیر وردی آب دارد؛ ابتدا یخچال خود را از برق کشیده و لوله وردی اب از دیوار به یخچال را بررسی کنید. همچنین نیاز است لوله آبی که از زیر یخچال رد شده است را نیز چک کنید و اطمینان حاصل کنید که ایرادی ندارد. در این حالت باید تمامی اتصالات مانند پیچ های باز بسته کردن آب و لوله های جریان اب را چک کنید تا از سالم بودن آنها اطمینان حاصل شود. در صورتی که مشکلی در مواردگفته شده مشاهده کردید با تعمیرکار متخصص تعمیر یخچال سامسونگ تماس بگیرید.

نشتی آب یخچال فریزر سامسونگ به دلیل تراز نادرست آن

نشتی آب یخچال فریزر سامسونگ می تواند به دلیل تراز نبودن یخچال باشد. برخی از افراد یخچال به صورت کاملا صاف در فضای مورد نظر قرار می دهند که اینکار اشتباه است. برای اینکه مایع خنک کننده بتواند به راحتی حرکت کند؛ باید سطح جلوی یخچال فریزر در ارتفاع بلند تری قرار داشته باشد.

جمع بندی

علت نشتی آب در یخچال سامسونگ و سایر یخچال های برندهای دیگر یکسان است. در صورتی که برخی موارد مانند سینی تخلیه، شیر وردی، شلنگ تخلیه و موارد ذکر شده در بالا به مشکلی بربخورند منجر به نشت آب از یخچال به بیرون می شود که توصیه می شود در صورت مشاهده هر چه زودتر نسبت به رفع آن اقدام کنید. رفع نکردن و بی توجهی به این مشکل می تواند منجر به آسیب های بیشتری در یخچال فریزر گردد و هزینه های گزاف تعمیراتی را به فرد تحمیل نماید. 

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.