نگاهی بر عملکرد نمایندگان آذربایجان شرقی در مجلس شورای اسلامی

در آستانه برگزاری انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، به بررسی عملکرد نمایندگان مردم آذربایجان شرقی در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی خواهیم پرداخت.

به گزارش تامین یاران به نقل از «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ طبق آمار موجود، میزان فعالیت نمایندگان در مجلس شورای اسلامی، بر اساس تعداد مشارکت در رای گیری ها، ارائه پیشنهادات و نیز حضور در مشروح مذاکرات مجلس محاسبه شده است، و به عنوان شاخص فعالیت ایشان در نظر گرفته شده است. ملاک ارزیابی صورت گرفته سامانه شفافیت آراء نمایندگان مجلس شورای اسلامی است.

در ابتدا ضمن معرفی اسامی نمایندگان راه‌یافته دور یازدهم مجلس شورای اسلامی از استان آذربایجان شرقی، نمایندگانی که در سامانه شفافیت عضویت دارند بررسی خواهد شد، افرادی که در گزارش عملکرد و شمول بررسی‌های انجام شده در این گزارش نامبرده نشده‌اند و حضور ندارند، در سامانه فوق الذکر عضویت ندارند.

اسامی نمایندگان راه‌ یافته به مجلس شورای اسلامی از استان آذربایجان شرقی که در سامانه شفافیت آراء نمایندگان اقدام به ثبت نام نکرده و آرا و عملکرد آنها در هیچ یک از بخش‌های فوق الذکر شفاف نیست، به شرح زیر است: 

۱- مسعود پزشکیان

۲- علیرضا منادی سفیدان

۳- معصومه باشایی بهرام

۴- سید علی موسوی

۵- غلامرضا نوری قزلجه

۶- الله وردی دهقانی

رتبه نمایندگان آذربایجان شرقی در مجلس 

جناب آقای محمدحسین فرهنگی نماینده شهر تبریز ( استان آذربایجان شرقی ) در مجلس شورای اسلامی هستند. طبق آمار موجود در سامانه شفافیت آرای نمایندگان مجلس شورای اسلامی، در ۱۸۶۵ مورد عملکرد جناب آقای محمدحسین فرهنگی ثبت شده است؛ که بر همین اساس ایشان در ۸۹ درصد جلسات حاضر بوده‌اند و در ۱۱ درصد نیز حضور نداشته‌اند. فرهنگی در مدت حضور خود در مجلس شورای اسلامی، در ۱۶۵۲ مورد رای گیری مشارکت کرده است، که از این تعداد ۱۱۰۲ رای موافق، ۴۸۸ رای مخالف و ۲۲ رای نیز ممتنع بوده‌اند. ایشان در ۴۰ مورد نیز، علی‌رغم حضور در مجلس، عدم مشارکت داشته‌اند.

شاخص عملکرد: رتبه ۱۲ در بین نمایندگان 

جناب آقای احمد علیرضابیگی نماینده شهر تبریز ( استان آذربایجان شرقی ) در مجلس شورای اسلامی هستند. طبق آمار موجود در سامانه شفافیت آرای نمایندگان مجلس شورای اسلامی، در ۱۸۶۵ مورد عملکرد جناب آقای احمد علیرضابیگی ثبت شده است؛ که بر همین اساس ایشان در ۸۹ درصد جلسات حاضر بوده‌اند و در ۱۱ درصد نیز حضور نداشته‌اند. علیرضابیگی در مدت حضور خود در مجلس شورای اسلامی، در ۱۶۵۷ مورد رای گیری مشارکت کرده است، که از این تعداد ۱۲۲۳ رای موافق، ۳۷۹ رای مخالف و ۱۲ رای نیز ممتنع بوده‌اند. ایشان در ۴۳ مورد نیز، علی‌رغم حضور در مجلس، عدم مشارکت داشته‌اند.

شاخص عملکرد: رتبه ۲۱ در بین نمایندگان 

جناب آقای روح اله متفکرآزاد نماینده شهر تبریز ( استان آذربایجان شرقی ) در مجلس شورای اسلامی هستند. طبق آمار موجود در سامانه شفافیت آرای نمایندگان مجلس شورای اسلامی، در ۱۸۶۵ مورد عملکرد جناب آقای روح اله متفکرآزاد ثبت شده است؛ که بر همین اساس ایشان در ۸۷ درصد جلسات حاضر بوده‌اند و در ۱۳ درصد نیز حضور نداشته‌اند. متفکرآزاد در مدت حضور خود در مجلس شورای اسلامی، در ۱۶۲۷ مورد رای گیری مشارکت کرده است، که از این تعداد ۱۲۶۸ رای موافق، ۲۷۹ رای مخالف و ۹ رای نیز ممتنع بوده‌اند. ایشان در ۷۱ مورد نیز، علی‌رغم حضور در مجلس، عدم مشارکت داشته‌اند.

شاخص عملکرد: رتبه ۲۵ در بین نمایندگان 

جناب آقای سیدمحمدرضا میرتاج‌الدینی نماینده شهر تبریز ( استان آذربایجان شرقی ) در مجلس شورای اسلامی هستند. طبق آمار موجود در سامانه شفافیت آرای نمایندگان مجلس شورای اسلامی، در ۱۸۶۵ مورد عملکرد جناب آقای سیدمحمدرضا میرتاج‌الدینی ثبت شده است؛ که بر همین اساس ایشان در ۸۵ درصد جلسات حاضر بوده‌اند و در ۱۵ درصد نیز حضور نداشته‌اند. میرتاج‌الدینی در مدت حضور خود در مجلس شورای اسلامی، در ۱۵۷۷ مورد رای گیری مشارکت کرده است، که از این تعداد ۱۱۷۸ رای موافق، ۲۴۸ رای مخالف و ۲۰ رای نیز ممتنع بوده‌اند. ایشان در ۱۳۱ مورد نیز، علی‌رغم حضور در مجلس، عدم مشارکت داشته‌اند.

شاخص عملکرد: رتبه ۴۲ در بین نمایندگان 

جناب آقای مهدی اسماعیلی نماینده شهر میانه ( استان آذربایجان شرقی ) در مجلس شورای اسلامی هستند. طبق آمار موجود در سامانه شفافیت آرای نمایندگان مجلس شورای اسلامی، در ۱۷۰۷ مورد عملکرد جناب آقای مهدی اسماعیلی ثبت شده است؛ که بر همین اساس ایشان در ۸۸ درصد جلسات حاضر بوده‌اند و در ۱۲ درصد نیز حضور نداشته‌اند. اسماعیلی در مدت حضور خود در مجلس شورای اسلامی، در ۱۵۰۶ مورد رای گیری مشارکت کرده است، که از این تعداد ۱۰۳۴ رای موافق، ۲۷۵ رای مخالف و ۵۰ رای نیز ممتنع بوده‌اند. ایشان در ۱۴۷ مورد نیز، علی‌رغم حضور در مجلس، عدم مشارکت داشته‌اند.

شاخص عملکرد: رتبه ۶۵ در بین نمایندگان 

جناب آقای علی علیزاده نماینده شهر مراغه ( استان آذربایجان شرقی ) در مجلس شورای اسلامی هستند. طبق آمار موجود در سامانه شفافیت آرای نمایندگان مجلس شورای اسلامی، در ۱۶۶۹ مورد عملکرد جناب آقای علی علیزاده ثبت شده است؛ که بر همین اساس ایشان در ۹۰ درصد جلسات حاضر بوده‌اند و در ۱۰ درصد نیز حضور نداشته‌اند. علیزاده در مدت حضور خود در مجلس شورای اسلامی، در ۱۵۱۰ مورد رای گیری مشارکت کرده است، که از این تعداد ۵۲۱ رای موافق، ۳۲۰ رای مخالف و ۳۷۱ رای نیز ممتنع بوده‌اند. ایشان در ۲۹۸ مورد نیز، علی‌رغم حضور در مجلس، عدم مشارکت داشته‌اند.

شاخص عملکرد: رتبه ۸۰ در بین نمایندگان 

جناب آقای سیدمرتضی حسینی نماینده شهر میانه ( استان آذربایجان شرقی ) در مجلس شورای اسلامی هستند. طبق آمار موجود در سامانه شفافیت آرای نمایندگان مجلس شورای اسلامی، در ۱۸۶۵ مورد عملکرد جناب آقای سیدمرتضی حسینی ثبت شده است؛ که بر همین اساس ایشان در ۸۶ درصد جلسات حاضر بوده‌اند و در ۱۴ درصد نیز حضور نداشته‌اند. حسینی در مدت حضور خود در مجلس شورای اسلامی، در ۱۶۰۷ مورد رای گیری مشارکت کرده است، که از این تعداد ۸۲۳ رای موافق، ۲۶۷ رای مخالف و ۱۰۸ رای نیز ممتنع بوده‌اند. ایشان در ۴۰۹ مورد نیز، علی‌رغم حضور در مجلس، عدم مشارکت داشته‌اند.

شاخص عملکرد: رتبه ۹۳ در بین نمایندگان 

جناب آقای سیدحمزه امینی نماینده شهر هشترود ( استان آذربایجان شرقی ) در مجلس شورای اسلامی هستند. طبق آمار موجود در سامانه شفافیت آرای نمایندگان مجلس شورای اسلامی، در ۱۶۴۵ مورد عملکرد جناب آقای سیدحمزه امینی ثبت شده است؛ که بر همین اساس ایشان در ۷۵ درصد جلسات حاضر بوده‌اند و در ۲۵ درصد نیز حضور نداشته‌اند. امینی در مدت حضور خود در مجلس شورای اسلامی، در ۱۲۲۷ مورد رای گیری مشارکت کرده است، که از این تعداد ۸۸۸ رای موافق، ۲۶۸ رای مخالف و ۴ رای نیز ممتنع بوده‌اند. ایشان در ۶۷ مورد نیز، علی‌رغم حضور در مجلس، عدم مشارکت داشته‌اند.

شاخص عملکرد: رتبه ۱۰۶ در بین نمایندگان 

جناب آقای جعفر راستی نماینده شهر شبستر ( استان آذربایجان شرقی ) در مجلس شورای اسلامی هستند. طبق آمار موجود در سامانه شفافیت آرای نمایندگان مجلس شورای اسلامی، در ۱۷۰۷ مورد عملکرد جناب آقای جعفر راستی ثبت شده است؛ که بر همین اساس ایشان در ۸۲ درصد جلسات حاضر بوده‌اند و در ۱۸ درصد نیز حضور نداشته‌اند. راستی در مدت حضور خود در مجلس شورای اسلامی، در ۱۳۹۵ مورد رای گیری مشارکت کرده است، که از این تعداد ۶۳۴ رای موافق، ۱۰۴ رای مخالف و ۱۹۳ رای نیز ممتنع بوده‌اند. ایشان در ۴۶۴ مورد نیز، علی‌رغم حضور در مجلس، عدم مشارکت داشته‌اند.

شاخص عملکرد: رتبه ۱۴۶ در بین نمایندگان 

جناب آقای محمد باقری‌بناب نماینده شهر بناب ( استان آذربایجان شرقی ) در مجلس شورای اسلامی هستند. طبق آمار موجود در سامانه شفافیت آرای نمایندگان مجلس شورای اسلامی، در ۱۸۶۵ مورد عملکرد جناب آقای محمد باقری‌بناب ثبت شده است؛ که بر همین اساس ایشان در ۶۳ درصد جلسات حاضر بوده‌اند و در ۳۷ درصد نیز حضور نداشته‌اند. باقری‌بناب در مدت حضور خود در مجلس شورای اسلامی، در ۱۱۸۴ مورد رای گیری مشارکت کرده است، که از این تعداد ۶۰۸ رای موافق، ۲۵۶ رای مخالف و ۳۵ رای نیز ممتنع بوده‌اند. ایشان در ۲۸۵ مورد نیز، علی‌رغم حضور در مجلس، عدم مشارکت داشته‌اند.

شاخص عملکرد: رتبه ۱۶۱ در بین نمایندگان 

جناب آقای حسین حاتمی نماینده شهر کلیبر ( استان آذربایجان شرقی ) در مجلس شورای اسلامی هستند. طبق آمار موجود در سامانه شفافیت آرای نمایندگان مجلس شورای اسلامی، در ۱۶۴۵ مورد عملکرد جناب آقای حسین حاتمی ثبت شده است؛ که بر همین اساس ایشان در ۷۴ درصد جلسات حاضر بوده‌اند و در ۲۶ درصد نیز حضور نداشته‌اند. حاتمی در مدت حضور خود در مجلس شورای اسلامی، در ۱۲۲۴ مورد رای گیری مشارکت کرده است، که از این تعداد ۶۱۵ رای موافق، ۱۲۰ رای مخالف و ۲۳ رای نیز ممتنع بوده‌اند. ایشان در ۴۶۶ مورد نیز، علی‌رغم حضور در مجلس، عدم مشارکت داشته‌اند.

شاخص عملکرد: رتبه ۱۸۵ در بین نمایندگان 

جناب آقای احمد محرم‌زاده‌یخفروزان نماینده شهر اهر ( استان آذربایجان شرقی ) در مجلس شورای اسلامی هستند. طبق آمار موجود در سامانه شفافیت آرای نمایندگان مجلس شورای اسلامی، در ۱۶۱۶ مورد عملکرد جناب آقای احمد محرم‌زاده‌یخفروزان ثبت شده است؛ که بر همین اساس ایشان در ۶۲ درصد جلسات حاضر بوده‌اند و در ۳۸ درصد نیز حضور نداشته‌اند. محرم‌زاده‌یخفروزان در مدت حضور خود در مجلس شورای اسلامی، در ۹۹۹ مورد رای گیری مشارکت کرده است، که از این تعداد ۵۷۳ رای موافق، ۱۰۸ رای مخالف و ۶۱ رای نیز ممتنع بوده‌اند. ایشان در ۲۵۷ مورد نیز، علی‌رغم حضور در مجلس، عدم مشارکت داشته‌اند.

شاخص عملکرد: رتبه ۱۸۷ در بین نمایندگان 

جناب آقای یوسف داودی نماینده شهر سراب ( استان آذربایجان شرقی ) در مجلس شورای اسلامی هستند. طبق آمار موجود در سامانه شفافیت آرای نمایندگان مجلس شورای اسلامی، در ۱۶۶۹ مورد عملکرد جناب آقای یوسف داودی ثبت شده است؛ که بر همین اساس ایشان در ۵۲ درصد جلسات حاضر بوده‌اند و در ۴۸ درصد نیز حضور نداشته‌اند. داودی در مدت حضور خود در مجلس شورای اسلامی، در ۸۷۴ مورد رای گیری مشارکت کرده است، که از این تعداد ۵۶۶ رای موافق، ۱۶۵ رای مخالف و ۱۸ رای نیز ممتنع بوده‌اند. ایشان در ۱۲۵ مورد نیز، علی‌رغم حضور در مجلس، عدم مشارکت داشته‌اند.

شاخص عملکرد: رتبه ۱۹۲ در بین نمایندگان 

گزارش از عرفان عباسی

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.