جست‌وجو برای یافتن سه جوان مفقود در ارتفاعات مشگین‌شهر ادامه دارد

عملیات جست‌وجو برای یافتن سه جوانی که طی پنج روز پیش در منطقه آلوج احمدآباد از توابع شهرستان مشگین‌شهر مفقود شده‌اند، با وجود شرایط جوی نامساعد همچنان ادامه دارد.

به گزارش تامین یاران، پنجشنبه گذشته سه نفر جوان که ۲ نفر از آنها برادر بودند، به قصد شکار از منزل خود واقع در مشگین غربی خارج شدند که پس از یک روز بی‌خبری خانواده‌های آنها روز جمعه موضوع را به نیروی انتظامی و جمعیت هلال احمر این شهرستان اطلاع دادند.

پس از این موضوع و با وجود اینکه منطقه در چند روز گذشته شاهد بارش سنگین برف و کولاک بود، تیم‌های امدادگر به همراه یک دستگاه خودرو برفی آرگو و یک دستگاه لودر در منطقه حضور یافتند و عملیات جست‌وجو برای یافتن این سه جوان را پیش بردند.

اکنون با بهبود نسبی شرایط جوی و دریافت یک موقعیت مکانی (لوکیشن) در محدوده منطقه‌ای که این افراد در آن مفقود شده بودند، امیدها برای یافتن نشانی از این سه جوان افزایش یافته است.

در همین زمینه فرماندار مشگین‌شهر عصر دوشنبه تشریح کرد: جمعیت هلال احمر بر اساس موقعیت مکانی که دریافت کرده به عملیات جست‌وجو ادامه می‌دهد.

شهرام محمدی اضافه کرد: یکی از اقوام این سه نفر در تماسی که با فرمانداری داشت، اعلام کرد موقعیت مکانی مورد نظر از سوی یکی از افراد تیم امداد و نجات که برای جست‌وجو به منطقه اعزام شده‌اند، ارسال شده است.

وی بیان کرد: بر اساس بررسی‌های جمعیت هلال احمر، موقعیت مکانی این افراد از یک کلبه در دره‌ای ارسال شده است و جست و جو برای دسترسی به این افراد از سمت شهرستان سراب ادامه دارد.

فاصله ۱.۵ ساعته امدادگران تا موقعیت‌مکانی دریافت شده

رئیس جمعیت هلال احمر استان اردبیل نیز تشریح کرد: امدادگران این جمعیت بر اساس موقعیت مکانی که پیش‌تر دریافت شده است، عملیات جست‌وجو را ادامه می‌دهند.

حمید قویدل با بیان اینکه هنوز اطلاعی از وضعیت سلامت این سه جوان مفقود شده وجود ندارد، افزود: با توجه به شرایط جوی امکان استفاده از بالگرد وجود ندارد و امدادگران به صورت زمینی در حال حرکت به سمت موقعیت دریافت شده هستند.

وی اضافه کرد: نزدیک‌ترین تیم امدادی به موقعیت دریافت شده حدود یک ساعت و نیم با آن فاصله دارد و در صورت مناسب بودن شرایط جوی، طی ساعات آینده امدادگران در محل مورد نظر حضور خواهند یافت.

طی هفته‌های گذشته نیز سه کوهنورد در ارتفاع چهار هزار و ۲۰۰ متری سبلان گرفتار شده بودند که ۲ نفر از آنها جان خود را از دست دادند.

شهرستان مشگین‌شهر با جمعیت افزون بر ۱۵۵ هزار نفر، در ۹۰ کیلومتری شمال غربی اردبیل و در دامنه کوه سبلان واقع شده است.

منبع ایرنا
پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.