راه‌اندازی بزرگترین کارخانه نساجی کشور در سراب

نماینده مردم سراب در مجلس، ضمن تشریح روند بازسازی کارخانه سراب بافت که در گذشته دچار حریق شده بود تاکید کرد که براساس برنامه‌ریزی‌ها این مجموعه به بزرگترین کارخانه نساجی کشور تبدیل خواهد شد.

به گزارش تامین یاران، یوسف داودی در گفت و گو با خبرگزاری خانه ملت، در بیان برخی اقداماتی که در جهت رفع مشکلات حوزه انتخابیه خود انجام داده است، گفت: پیگیری ساخت و آسفالت راه‌های روستایی از جمله اقداماتی بود که در این منطقه انجام شد کمااینکه ساخت و روکش آسفالت مسیرهای ۷۰ روستای این منطقه را انجام دادیم.

نماینده مردم سراب در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: خرید تجهیزات برای کارخانه تولید پودر آلومینا در سراب از دیگر اقداماتی بود که انجام شد و تاکنون حدود ۳ هزار میلیارد تومان برای این پروژه ملی که قرار است آلومینیوم کل کشور را تامین کند، هزینه شده است.

وی تصریح کرد: ساخت پست برق ۶۳ کیلوولت به ۲۰ کیلوولت برای سایت تولید پودر آلومینا از دیگر اقداماتی بود که پیگیری و انجام شد و این دو پست یکی۲۳۰به۶۳ کیلوولت و یکی ۶۳ به۲۰ کیلوولت بوده و باعث شده است خاموشی‌ها هم در سراب و هم در سطح استان مقداری کاهش یابد و ظرفیت تقریبا ۲۴۰ مگاوات برق در شهرستان سراب تامین شود.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، یادآور شد: به دنبال پیگیری‌هایی که انجام دادیم، کارخانه سراب بافت که در گذشته دچار آتش‌سوزی شده بود توسط بخش خصوصی راه‌اندازی شده و در حال توسعه است ضمن اینکه به ۱۰ فاز تقسیم‌بندی شد و به تازگی هم به مبلغ ۴ هزار میلیارد تومان دستگاه‌های جدید نساجی وارد آنجا شد و یک خط تولید نیز از گذشته در آن وجود داشت که فعال شد.

عضو مجمع نمایندگان استان آذربایجان شرقی در مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: راه‌اندازی مجدد این مجموعه باعث شد که تعداد ۴۰۰ کارگر و کارکنان آن که بعد از وقوع آتش‌سوزی بیکار شده بودند بار دیگر مشغول به کار شوند ضمن اینکه این کارخانه با بکارگیری هزار نفر در هر فاز و ساخت چندین سالن بزرگ در آن و هزاران مترمربع سالن که در این مجموعه در حال ساخت است به بزرگترین کارخانه نساجی کشور تبدیل خواهد شد./

منبع خانه ملت
پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.