تخصیص ۲۱ میلیارد تومان برای اجرای طرح‌های آب و فاضلاب در عجب شیر

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان آذربایجان شرقی از تخصیص ۲۱ میلیارد تومان برای اجرای طرح‌های آب و فاضلاب در شهرستان عجب شیر خبر داد.

به گزارش تامین یاران به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان آذربایجان شرقی از تخصیص ۲۱ میلیارد تومان برای اجرای طرح‌های آب و فاضلاب در شهرستان عجب شیر خبر داد و گفت: باید تلاش کنیم طرح‌های آبرسانی و فاضلاب عجب شیر را با زمان بندی دقیق اجرا کرده و از تمامی فرصت‌ها و امکانات موجود برای شتاب بخشیدن به روند پیشرفت این طرح‌ها استفاده کنیم.

آقای محمد خانی افزود:این طرح‌ها شامل اجرای کامل طرح فاضلاب در شیشوان و برخی نقاط شهرستان، اجرای طرح آبرسانی در ۶ روستای بخش قلعه چای و اجرای مخزن ۵۰۰۰ مترمکعبی می‌باشد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان آذربایجان شرقی افزود:جهت کاهش مشکلات آبرسانی در تمامی شهرستان‌های استان به نحوه تامین و توزیع آب شرب، طرح‌ها و پروژه‌های آبرسانی در حال اجرا و محدودیت‌های منابع تامین مالی برای تکمیل اجرای طرح‌ها در این شهرستان پرداخت و خواستار همکاری و مساعدت هرچه بیشتر در زمینه تخصیص به موقع اعتبارات شد.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی گفت: در ایران متوسط فاضلاب مناطق شهری ۶۵ درصد و در استان ۷۰ درصد بوده و شهر تبریز بعد از اصفهان دومین کلانشهر با ۹۰ درصد تحت پوشش شبکه فاضلاب شهری است که با این حساب وضعیت آذربایجان شرقی از نظر تحت پوشش بودن به شبکه فاضلاب شهری مقام اول کشوری و رتبه دوم در بین کلانشهرها را دارا می‌باشد.

وی با بیان اینکه شهرستان سراب، اهر و عجب شیر جزو شهرستان‌های پیش رو در اجرای طرح فاضلاب می‌باشند افزود: آذربایجان شرقی با ۶۹ شهر و بیش از ۲۷۰۰ هزار روستا دارای پایدارترین وضعیت آب شرب در کشور می‌باشد که در کشور تنها ۳ استان وضعیت پایدار دارند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان آذربایجان شرقی از اجرای طرح فاضلاب روستا‌های آغجه اوبه و دانالو و پادگان خراجو به صورت مشارکتی خبر داد.

فرماندار شهرستان عجب شیر خواستار شتاب بخشیدن به روند اجرای طرح فاضلاب در این شهر به خصوص در شیشوان شد و گفت: با برنامه ریزی و نظارت باید روند اجرای طرح فاضلاب شتاب گیرد.

آقای قادری خواستار رسیدگی به مشکلات آب شرب روستایی شد و گفت: توجه به رفع مشکلات آب شرب روستایی بالاخص در روستا‌های بخش قلعه چای و مشکلات خطوط انتقال و شبکه‌های آب شرب در روستا‌ها ضروری است.

وی خواستار اجرای تسویه خانه از سد قلعه چای توسط امور آب و آب و فاضلاب جهت تامین آب شرب از سد قلعه چای شد و افزود: تسویه خانه آب شرب از سد قلعه چای برای شهرستان ضروری است و این طرح ملی است و نیاز به پیگیری مدیران دارد.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.